YETERLİLİKLER
Tarım Ekonomisi (DK)1-Alanı ile ilgili konularda danışmanlık yapabilme becerisi2-Alanı ile ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirebilme becerisine sahip olabilme3-Alanında bağımsız çalışabilme, karar verebilme, fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek etkin iletişim kurabilme becerisi4-Bilimsel alanda kendi çalışma konularında sözlü ve yazılı olarak etkin olabilme becerisi5-Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalara katılma ve ekip ruhu yaratma becerisi6-Ekonomi uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri kullanabilme, yorumlayabilme ve sonuçlarını uygulamaya aktarabilme becerisi7-Kendi başına araştırma yapabilme, bağımsız proje yönetebilme becerisi8-Mesleki, etik değerler ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme9-Tarım bilimleri ile ekonomi biliminin temel prensiplerini birlikte kullanarak, tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme ve çözebilme becerisi10-Tarımın ekonomik nitelikli sorunlarını algılayabilme, mikro ve makro düzeyde veri toplama, analiz etme, yorumlama, projeye dayalı çözümler üretebilme11-Yaratıcılık ve yeniliğin bilgi toplumuna geçişteki önemini öğrenme ve girişimcilik konusunda bilgi sahibi olma12-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorunlara kalıcı çözümler bulabilme becerisi13-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayıp sorgulayıcı düşünerek yaratıcı ve özgün çözüm yolları bulabilme, çağın ve iş yaşamının koşullarına uygun alternatifler üretebilme

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
8. Düzey (Doktora Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
8
DOKTORA
_____
EQF-LLL:
8. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 
2- Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 
1- Alanındaki güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 
3- Yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. 
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 
3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilir. 
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 
2- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar. 
1- Alanında özel konularda uzmanlaşır. 
2- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel gelişmeleri tanıtır, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 
3- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 
4- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 
 



TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
8. Düzey (Doktora Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
8
DOKTORA
_____
EQF-LLL:
8. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey